۱۳۹۱ بهمن ۲۶, پنجشنبه

آیا ویدیوی جیغ با صدا و بازی بهرام رادان شیطان پرستانه است؟

بهرام رادان اخیرا اولین موزیک ویدیوی زندگی اش را برای ترانه "جیغ" از آلبوم "روی دیگر" ساخته است. او علاوه بر خوانندگی در این ویدیو بعنوان بازیگر هم بازی می کند وتهیه کننده این ویدیو نیز هست.

گرچه بهرام رادان مدت هاست که در کانادا سکونت یافته اما در این ویدیو هیچ یک از استانداردهای عرفی و شرعی مرسوم در ایران را زیر پا نگذاشته است. با این حال سبک و سیاق نو و نامتعارفی که این ویدیو دارد باعث شده که یک اتهام بزرگ به این موزیک ویدیو وارد شود: اینکه ویدیوی جیغ مضمونی شیطان پرستانه دارد. آیا واقعا چنین است؟
بهرام رادان

هر چند این ویدیو بسیار شلوغ است و پیگیری وقایع آن برای بیننده کمی دشوار به نظر می رسد اما با اندکی دقت شاید بتوان نتیجه گرفت که نه تنها مضمون این ویدیو شیطان پرستانه نیست بلکه کاملا مضامین اسلامی در خود دارد.


این ویدیو ابتدا با نمایی از مردان سیاه پوش آغاز می شود که جنازه ای را حمل کرده و به محل دفن می برند. پس از آن شخصیت بهرام رادان با لباس مشکی دیده می شود که مشغول فرار از دست مردان سیاه پوش است اما در نهایت توسط آنها دستگیر شده و در گور انداخته می شود و روی او خاک پاشیده می شود. اما پس از آن دیده می شود که یکی از آن مردان سیاه پوش که نقاب از چهره بر می دارد خود بهرام رادان است. با توجه به صحنه ای در ویدیو که رادان را با وضعیتی خراب نشان می دهد که اسلحه به طرف سر خود نشانه گرفته و صحنه هایی در حین تعقیب که او از کنار افراد به دار آویخته شده عبور می کند و اینکه در نهایت خودش روی خودش خاک می ریزد شاید محتمل ترین برداشتی که بتوان کرد این باشد که او در دنیا خودکشی کرده است. ترجیع بند شعر او نیز چنین احتمالی را تایید می کند:

جیغ زدم جیغ زدم        سربه تن تیغ زدم
درصدد خویش شدم     تحت نظارت خودم

بنابراین اگر او خودکشی کرده باشد ما در حال دیدن وضعیت او در عالم برزخ هستیم که به واسطه این گناه کبیره برایش تبدیل به دوزخ شده است. 

تذکر: مطلب فوق، قبل از جوابیه بهرام رادان نوشته بود اما شدت اتهام ها به شیطان پرستانه بودن این موزیک ویدیو، بهرام رادان را ناگزیر کرد که توضیحی در مورد ویدیویش بدهد. او منظور ویدیو را این گونه توصیف می کند: "این ویدیو داستان مردمانی است که در شهر ذهن زندگی می کنند، آن شیطان در واقع نفس انسان است و آن مردی که در تلاش برای فرار از نیروهای اهریمنی است سرشت پاک انسان است (که البته توضیح داده نشده که چرا سرشت پاک انسان لباس سیاه پوشیده است؟) که در نهایت توسط نفسانیات انسان گناهکار برای همیشه مدفون می شود."

۱ نظر:

  1. خود موزیک ویدیو قوی نبود ولی داستان تعریف شدش خوب بود

    پاسخحذف