۱۳۹۱ بهمن ۲۴, سه‌شنبه

لر ستیزی ، چرا؟


محبوبیتی که سریال زمانه جدیدترین ساخته حسن فتحی پیدا کرده سبب شد که برنامه سینما گلخانه شبکه سه از حمید گودرزی بازیگر مرد نقش اول این فیلم دعوت به عمل آورد. در این میان مجری برنامه در مورد زادگاه حمید گودرزی از او سوال کرد اما پاسخی که حمید گودرزی به این پرسش داد کدورت های زیادی را ایجاد کرد. او به مجری گفت: "من اصالتا لرم فقط نخندین"
حمید گودرزی
همانگونه که در ویدیو خواهید دید نحوه بیان این مطلب توسط حمید گودرزی خیلی شوخی به نظر نمی رسد. چیزی که خودش بعدا مطرح کرد و مدعی شد که داشته شوخی می کرده گرچه او مجبور شد از این گفتارش عذرخواهی کرد زیرا نه تنها مردم مناطق لر نشین ایران این جمله او را شوخی قلمداد نکردند بلکه از آن آزرده شدند و به آنها این حس را داده بود که این بازیگر وجهه لرها را کوچک کرده است.

با این حال بیایید به جای حمید گودرزی کمی خودمان را نقد کنیم. واقعا آیا لحظه ای خندیدن ارزش آن را دارد که اعتماد به نفس را نه از یک نفر که از مردمان یک قوم بگیریم. تمسخر انسان ها به واسطه محل تولدشان در کدامین دین و آیین و مرام توجیه دارد؟ و آیا ما که جوک های لری و ترکی و اصفهانی و قزوینی و رشتی و ... را با آب و تاب برای هم تعریف می کنیم بیشتر از حمید گودرزی ها مقصر نیستیم؟

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر