۱۳۹۲ فروردین ۲۴, شنبه

یک ویدیو فقط برای مقایسه اخبارگو های ایرانی و خارجی


اگر شبکه های خبری خارجی را ببینید حتما متوجه یک تفاوت عمده میان گویندگان خبر آنها با گویندگان خبر تلویزیون های فارسی زبان می شوید: اخبارگو های فارسی زبان بسیار خشک هستند.
شالی زمردی
البته در این میان اخبارگو های تلویزیون فارسی بی بی سی در مقایسه با صدای آمریکا و صد البته هر دوی آنها در مقایسه با گویندگان اخبار صدا و سیما وضعیت بهتری دارند. اما ویدیوی زیر از شبکه Fox را برای مقایسه اخبارگو های ایرانی و خارجی ببینید.
این ویدیو مربوط به دو سال پیش است و ماجرای آن به دروغ آوریل مربوط می شود جایی که اخبارگوی مرد به زن بیچاره می گوید که اپلیکیشن جدیدی آمده که می توان با لیسیدن صفحه نمایشگر آی پد مزه مواد غذایی را احساس کرد و نهایتا زن بیچاره را مجاب می کند که این کار را بکند. سپس واکنش مجری ها و کارشناس هواشناسی را پس از آن ببینید.

البته همه اش هم تقصیر اخبارگو های ایرانی نیست. بخشی از آن مربوط به سیاست های شبکه هاست و بخشی دیگر فرهنگ بینندگان. فقط تصور کنید که مشابه چنین اتفاقی در یک شبکه خبری فارسی زبان اتفاق بیفتد. احتمالا مسئولان آن شبکه مجبور خواهند بود تا یک ماه کامنت های حاوی فحش های رنگارنگ را از صفحه فیسبوکشان پاک کنند.

جالب است بدانید که اخبارگوی زن، شالی زمردی نام دارد و یک زن ایرانی - آمریکایی است.
 

۱ نظر: