۱۳۹۱ مهر ۱۵, شنبه

آموزش دیدن ویدیوهای یوتیوب بدون نیاز به فیلتر شکن و اینترنت پرسرعت



اگر در خارج از ایران (بجز تعداد محدودی از کشورها) زندگی می کنید ادامه این مطلب را نخوانید چون به درد شما نمی خورد و فقط وقتتان را هدر داده اید. شما از اینترنت پر سرعت و بدون فیلترتان لذت ببرید و جای هموطنانتان را هم خالی کنید.

اما اگر در ایران زندگی می کنید می دانید که سایت یوتیوب مدت های مدیدی است که فیلتر است. از این رو شما نیاز به استفاده از VPN یا ساکس دارید و البته خط اینترنت شما هم باید پرسرعت باشد. اگر همه اینها را دارید پس شما نیز نیازی به خواندن ادامه این مطلب ندارید. از فیلتر عبور کنید و لذت دور زدن فیلتر را هم ببرید.

اما اگر جزو هیچ یک از این دو دسته نیستید این مطلب برای شماست.
 راه های زیادی برای دیدن ویدیوهای یوتیوب وجود دارند که در سایت های مختلف می توانید آنها را بیابید. اما ایراد مشترک آنها موقتی بودنشان است. بعبارت دیگر با گذشت زمان تک تک این راه ها توسط واحد فیلترینگ (!) جمهوری اسلامی مسدود می شوند. از این رو بهترین راه این است که ویدیوها را از طریق سایتی که در ستاد ساماندهی پایگاه های اینترنتی ثبت شده و هرگز فیلتر نخواهد شد ببینید.

این سایت آپارات نام دارد. برای دیدن ویدیوهای یوتیوب در این سایت مراحل زیر را طی کنید:
 1- بر روی ثبت نام در بالای صفحه کلیک کنید و با وارد کردن اطلاعات مورد نیاز عضو سایت شوید.
 2- پس از ثبت نام با وارد نمودن نام کاربری و رمز عبور وارد سایت شده و روی داشبورد در بالای صفحه کلیک کنید. همانطور که می بینید رویه این سایت مشابه سایت یوتیوب است و هر کس در آن می تواند کانال خود را داشته و یا صرفا از ویدیوهایی که دیگران در کانال هایشان می گذارند استفاده کند. اما شما برای دیدن ویدیوهای یوتیوب به این سایت آمده اید پس ادامه مطلب را بخوانید.
 3- روی بارگذاری ویدیو کلیک کرده و در صفحه باز شده، بارگذاری از سایت youtube را انتخاب کنید. سپس در فیلد باز شده لینک ویدیوی مورد نظرتان در سایت یوتیوب را کپی کنید. دقت کنید که حتما باید از پروتکل http استفاده نمایید بنابراین اگر لینک ویدیوی شما دارای پروتکل https است s را از آن حذف کنید. پس از آن روی ارسال ویدیو کلیک کنید.
4- بعد از پایان بارگذاری شما می توانید ویدیوی خود را تماشا کنید. مجموعه ویدیوهایی که شما آپلود می کنید در قسمت کانال شما موجودند.

ذکر سه نکته الزامی است:

1- این سایت مسئولیت هیچ چیز را نمی پذیرد و در مقابل ویدیوهای نامناسب (مغایر با قوانین سایت) شما را مقصر می داند. این متن از خود سایت را ببینید:

با استناد به ماده 74 قانون تجارت الکترونیک مصوب 1382/10/17 مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت آپارات مصداق بستر مبادلات الکترونیکی صوتی و تصویر است ، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر ، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده کاربران است. 

از آنجا که احتمالا بسیاری از ویدیوهایی که ما معرفی می کنیم مغایر قوانین سایت باشد و برای اینکه ما نیز خود را از هر گونه عواقب احتمالی مصون بداریم توصیه می کنیم بعد از دیدن هر ویدیو آن را پاک کنید. برای این کار در داشبورد بر روی "کانال شما" کلیک کرده و روی حذف در زیر ویدیو کلیک کنید.


2- این سایت با توجه به حداقل سرعت اینترنت در ایران طراحی شده است که این می تواند یک امتیاز برای آن محسوب شود. با این حال در مورد ویدیوهایی که حجم بالایی دارند این امر منجر به کاهش شدید کیفیت این ویدیوها می گردد.

3- امکان استفاده از سرویس دانلود ویدیو از یوتیوب در روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه مقدور نمی باشد. خوب، این یکی خیلی ستم به نظر می رسد اما چاره چیست. هر چند ممکن است این قانون موقتی باشد اما به هر حال یا باید با قوانین آنها سازگار شد و یا به سراغ خرید وی پی ان یا ساکس رفت.


به امید روزی که ایران نیز از یوتیوب بدون فیلتر لذت ببرد.
 

 

۶ نظر:

  1. سلام من با موبايل وصل ميشم چطور ميتونم كليپ هاتون رو داشته باشم لطفا جوابتون رو به ايميلم هم بزنيد

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. سلام
      ایمیلتونو که ندادین پس همین جا جواب می دم. این سوال خیلی کلیه و بستگی به نوع گوشیتون داره، توصیه می کنم یه سرچ ساده تو گوگل بکنین حتما اپلیکیشن های مناسبی براش پیدا می کنین مثلا اگه گوشیتون اندروید باشه اپلیکیشنی به اسم TubeMate این کارو می تونه براتون انجام بده.
      با احترام
      نارنجی تیوب

      حذف
  2. دوست گرامی ممنون از راهنماییتون.ولی فکر نمیکنید این روشی که شما آموزش دادی یه مقدار منسوخ شده ست.بجای اینکار از همون اول،با نصف حجمی که واسه آپلود تو آپارت و بعد تماشای آنلاین اون باید مصرف کنی، لینک یوتیوب رو داخل یه لیچر یا پروکسی سرور رایگان مستقیم و دانلودش میکنیم و راحت داخل سیستم از دیدنش لذت میبریم!

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. از نظر شما ممنونیم.
      هدف، آموزش روشی است که بتوان به وسیله آن مثل همه مردم دنیا ویدیوهای یوتیوب را تماشا کرد (بصورت بر خط).
      در مورد حجم مصرفی کاملا درست می فرمایید. پست جدیدمان در مورد آموزش دیدن ویدیوهای یوتیوب به کمک فیلترشکن این مشکل را حل می کند.

      حذف
  3. این نظر توسط نویسنده حذف شده است.

    پاسخحذف
  4. بدرد نمیخوره.سرکاریه

    پاسخحذف