۱۳۹۱ دی ۲۲, جمعه

یک فیلم کوتاه در مورد دیکتاتوری از کارگردان ایرانی اجراهای زنده لیدی گاگا


تماشای این فیلم کوتاه را از دست ندهید. این اثر که به زبان فارسی تهیه شده موضوع دیکتاتوری را در قالب روابط معلم و دانش آموز در یک مدرسه روایت می کند و پایانی غافلگیر کننده دارد.
عنوان این فیلم کوتاه دو با دو (٥=٢+٢) است که بابک انوری کارگردانی بازیگران و نویسندگی آن را به عهده داشته است. دو با دو در جشنواره فیلم بفتا ٢٠١٢ نامزد دریافت جایزه نیز شد.
دو با دو
بابک انوری فیلمساز ایرانی ساکن انگلیس است که هم اکنون برای بخش انگلیس و ایرلند شبکه پرآوازه MTV کار می کند و کارگردانی برنامه های زنده این شبکه را به عهده دارد. انوری پیش از این اجراهای زنده خوانندگان معروفی چون لیدی گاگا و پیکسی لات را کارگردانی کرده است.

او در مورد این فیلم می گوید: "برای من همیشه جالب بوده که ببینم مردم تا کجا عقب می نشینند و اجازه می دهند که به آنها زور گفته شود. آیا می توانیم نقطه ای را تعیین کنیم که از آنجا به بعد شکستن مرزهای پرسش واجب شود؟ من معتقدم دو با دو یک پیام جهانی دارد و محدود به یک منطقه خاص از جهان یا یک کشور خاص نمی شود. ما هنوز هم در دنیای کنونی شاهد اشکال مختلف استبداد هستیم، چه در شرق و چه در غرب. بشر آزاد آفریده شده و ما تا زنده هستیم برای عدالت جهانی مبارزه می کنیم."

شاید بازیگر نقش معلم را نیز بشناسید. او بیژن دانشمند است که پیش از این در فیلم هایی چون Munich ساخته استیون اسپیلبرگ و Body of Lies ساخته ریدلی اسکات بازی کرده است.

دو با دو در کشور انگلیس و در یک مدرسه ایرانی ساخته شده است و چهارمین فیلم کوتاه بابک انوری به شمار می رود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر