۱۳۹۱ آذر ۴, شنبه

صحنه شهادت حضرت عباس در مختارنامه را دانلود و تماشا کنید


در تاریخ صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، همواره نمایش چهره ی ١٤ معصوم ممنوع بوده است اما چنین ممنوعیتی برای غیر این ١٤ تن وجود نداشته است چنانکه چهره ی پیامبران بسیاری همچون یوسف پیامبر، یونس پیامبر، سلیمان نبی و امثالهم به تصویر کشیده شده است. حتی حضرت مریم مادر عیسی مسیح نیز از این قاعده مستثنی نبوده است. با این حال در زمان پخش سریال مختارنامه هر چه به صحنه شهادت حضرت عباس نزدیک تر می شد حساسیت ها نیز افزایش می یافت تا اینکه نهایتا با نظر مراجع که نمایش چهره حضرت ابوالفضل العباس را جایز ندانستند این قسمت از سریال به طور کامل حذف یا سانسور شد.
ابوالفضل العباس

حالا منبعی ناشناس که یا از مجموعه خود سازندگان فیلم بوده و یا از میان دفاتری که با ساخت این اثر همکاری می کرده اند و به این قسمت فیلم دسترسی داشته اند آن را بر روی اینترنت قرار داده است.
این قسمت شامل صحنه آب برداشتن، جنگ، قطع دستان و نهایتا شهادت آن حضرت است که با زیبایی خیره کننده ای به تصویر کشیده شده است.
یکی از نکات جالب این اتفاق مربوط به کاوه فتوحی است، بازیگر نقش حضرت ابوالفضل که نخستین کار حرفه ای بازیگری خود را انجام می داد اما هرگز موفق به دیدن بازی خود در تلویزیون نشد.
کاوه فتوحی
کاوه فتوحی بازیگر نقش حضرت ابوالفضل
از آنجا که این قسمت فیلم هرگز صدا گذاری نشده بود ناچارا صداهای دیگری روی آن گذاشته شده و از همین رو چند ورژن برای این صحنه موجود است. ورژنی که ما در اینجا برای تماشا گذاشته ایم به واسطه همخوانی مداحی با آنچه در تصویر نشان داده می شود تاثیرگذاری دو چندان دارد.

شما همچنین می توانید این صحنه را از اینجا دانلود کنید.
 

۵ نظر:

  1. یه مشت روانی افتادن تو جون همدیگه بعد من و تو خودمونو واسشون داریم جر میدیم.اون مداح دومیه چه جری میده خودشو!!!یه جوری تعریف میکنه انگار تو اون لحظه اونجا بوده.روان پریشای غم پرست بدبخت.ایرانیا کجای دنیان؟؟؟خجالت داره ایرانی بودن.بیدار شید ای مردم از خواب غفلت.ابوالفضل کیه عمو جان؟؟؟جمش کنید بابا...

    پاسخحذف
  2. تو کی؟ همینجوری بگو کنتور که نداره....لابد اسمتم روشن فکره...باریکلا چقد به روز حرف میزنی. من نمیدونم کیه ولی میدونم به خاطر ایمان و آزادگی این کارارو کرده والبته به خاطر این که منو شما ببینیم و از خواب غفلت بیدارشیم

    پاسخحذف
  3. agar din nadarid azadmard bashid(emam hoseyn)

    پاسخحذف
  4. مطمئنا حلال زاده نیستی

    پاسخحذف